Tematyka z języka angielskiego
- Shopping: trolley, cake, sweets, ice cream, can I have a (toy / doll...), please? – Yes, here you are / No, I’m sorry. I don’t have a (toy / doll...). – How much is it? – It’s 3 zlotys.
- Jobs: teacher, doctor, firefighter, police officer, singer, dancer, actor / actress, photographer, scientist. What do you want to be? I want to be a (doctor / teacher/...); I don’t want to be a (dancer / an actor/...).
- My feelings.: happy, sad, angry, scared, interested, bored, disgusted. How are you feeling? I’m (happy / bored/...). I’m feeling (happy / bored/...).
- Mother’s Day.: mummy, present, flowers, happy Mother’s Day!
- What’s your favourite game?: What’s the time, Mr. Wolf?; Who stole the cookies from the cookie jar?; duck, duck goose; Statues.
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek “Hello song”, “Godbye song”, „Let’s go shopping”, “What do you do?” „Feelings song – I’m happy”, “I love my mummy”.
- utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, artykułami papierniczymi, utrwalenie konstrukcji: can I have a + rzeczownik, poznanie konstrukcji: how much is it?, poznanie i utrwalenie nazw zawodów, utrwalenie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu / I don’t want to be + nazwa zawodu, poznanie i utrwalenie nazw emocji, opisywanie i nazywanie emocji, kształtowanie umiejętności zadawania pytań dotyczących uczuć innych osób, poznanie słów i wyrażeń związanych z Dniem Matki, poznanie typowych angielskich zabaw.
- zabawy: catch the ball, clever fox, welcome to my shop, charades, who wants to be a singer?; fruit salad, teachers stop, dancers go, stop, you’re a firefighter!, in the blink of an eye, show me your angry face, if you’re happy..., what’s missing?, wheel of fortune, vocabulary train, mummies and babies, mother goose, Who stole the cookies?, Statues, Duck, duck, goose; dialogi, integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.