Język angielski- tematyka
* Little snowflake: reindeer, winter, cold, snowballs, snowman, stars,
snow, gingerbread man. I (don't) like winter because (it's cold). I like
winter, because...
* Family: family, mummy, daddy, sister, brother, baby, grandma,
grandpa. Wake up! who's this? This is my (mum/dad...) Do you have (a
brother / a sister)? I (don't) have (a brother, a sister). It's his/her
/ Ania's mum/dad...
* My grandma is nice: grandma, grandpa, aunt, uncle, cousin, nice,
smart, young, old, handsome, pretty. Are you (smart / nice...?) I am
(smart / nice...) My mum / dad is (smart / nice...)
* Billy's birthday: happy, sad, birthday. Happy birthday I am (happy /
sad...); I am six years old. He/she is / isn't happy / sad.
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song","Little
Snowflake", "I love my Family".
- poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z zimą, wyrażanie
własnych preferencji, poznanie i utrwalenie słów związanych z
rodziną, udzielanie odpowiedzi na pytanie "who's this?", utrwalenie
znaczenia czasownika "have", kształtowanie umiejętności opisywania
cech charakteru i wyglądu, poznanie i utrwalenie słów związanych z
emocjami, utrwalenie nazw liczb, określanie wieku.
- aktywny udział w zabawach: Snowball game, Mr. and Mrs. Winter, memory
game, charades, magic eye, hit the word, Catch the ball, Speak like
grandma, Who is nice and who is smart?, Changed Places; dialogi,
integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
Ogólny rozkład materiału-Styczeń
1. Mijają dni, miesiące, lata
- Dzień i noc
- Mija czas
- Pory roku
- Dwunastu braci
- Zaczarowany czas
2. Zima i zwierzęta
- Dokarmiamy ptaki
- Spłoszony gil
- Kto dba o zwierzęta leśne
- Paśnik
- Wyprawa na biegun północny
3. Babcia i dziadek
- Dzień Babci i Dzień Dziadka
- Moja babcia
- Mój dziadek
- Mój dzień z dziadkami
- Prezenty dla babci i dziadka
4. Karnawał
- Bale w karnawale
- Stroje karnawałowe
- Zabawy karnawałowe
- Eksperymenty w karnawale
- Maski karnawałowe
W tym miesiącu dzieci:
-wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Upływający czas"
−poznają różne rodzaje zegarów
−poznają litery s, S w toku zabaw
−poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
−będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
−odczytają godziny z tarczy zegara
−powtórzą nazwy pór roku
−poznają nazwy miesięcy
−dopasują miesiące do pór roku
−zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego "Dokarmianie ptaków"
−zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą − poznają litery n, N w toku zabaw
−poznają litery n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
−dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem
−będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych
−poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku
−wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiajmy zwierzęta
−wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej "Babcia i dziadek"
−poznają litery b, B w toku zabaw
−poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną
−odkryją zapis cyfrowy liczby 8
−będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach
−wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
−rozwiążą zagadki
−wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną
-będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania
−wykonają prace plastyczne
-wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej "W karnawale"
−poznają tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie
−będą porównywać liczebność dwóch zbiorów
−wysłuchają i nauczą się piosenki "Bale w karnawale"