OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU - CZERWIEC-
OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU
- CZERWIEC –
- Prawa wszystkich dzieci
- Codzienne prawa i obowiązki
- Z głową w chmurach
- Zabawa na okrągło
- Tajemnice kolekcjonerów
- Planeta pełna dzieci
- Egzotyczne podróże
- Ameryka – palcem po mapie
- Afryka – kraina słońca
- Sekrety Australii
- Egzotyczne Indie
- Japonia wiśnią pachnąca
- Letni obserwator przygody
- Letnie podróże
- Zwierzęta na statku
- Ekoturysta
- Polna akademia
- Obserwacje przyrody
- Radosne pożegnanie
- Wakacyjne przygody
- Alfabet podróżnika
- Wakacyjne znajomości
- Pocztówka z wakacji
- Pożegnanie z przedszkolem
OBSZAR POZNAWCZY:
- Poznanie litery h, H
- Doskonalenie umiejętności budowania zdań poprawnych logicznie i gramatycznie
- Zabawy utrwalające znajomość liter
- Doskonalenie umiejętności czytania
- Doskonalenie orientacji w schemacie ciała
- Poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
- Rozwijanie kreatywności plastycznej
- Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na ściśle określony temat
- Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów
- Doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno – technicznych
JĘZYK ANGIELSKI – CZERWIEC
Tematyka kompleksowa
- Wild animals: tiger, monkey, elephant, snake, crocodile, hippo. How many (snakes / tigers) are there?
- Transport: car, plane, bus, train, wheels, helicopter, boat. Let’s go by (car / train...); We can go by (boat / car) or by (helicopter / train...).
- I love travelling: trip, beach, mountains, country, city. Let’s go to the (beach / mountains...), I don’t / He doesn’t go to the (city).
- Holidays: play, relax, holidays, have fun, meet friends, travel. What will you do on holidays? I will (relax / play).
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek “Hello song”, “Godbye song”, “Let’s go to the zoo”, The wheels on the bus”, “Let’s go to the beach”, “Seasons song - Summer”.
- powtórzenie nazw znanych zwierząt, utrwalenie nazw liczb, poznanie i utrwalenie nazw dzikich zwierząt, utrwalenie wyrażenia How many?, poznanie i utrwalenie nazw środków transportu, poznanie i utrwalenie wyrażenia let’s go by (car / train…), poznanie nazw miejsc, do których się podróżuje, poznanie i utrwalenie wyrażenia let’s go to…, poznanie słów związanych z wakacjami.
- zabawy: sleeping lion, Mr. crocodile, find, snake’s head, yes or no, cars stop boats go, train, vocabulary train, charades, Simon says, Chinese whispers, hit the word, let’s go by..., swim in the sea, I want to take an apple on a trip, memory game, catch the ball, in the blink of an eye, hot or cold, tower; dialogi, integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z całego roku.
