Z wizytą w Szkole Podstawowej nr 3
18 stycznia uczniowie klas 2b i 3a zaprosili nasze przedszkole na autorski występ bożonarodzeniowy. Nasza grupa mogła na nowo poczuć klimat świąt. Posłuchać kolęd zagranych na skrzypcach i flecie oraz zobaczyć taniec Wieszczki Cukrowej z baletu "Dziadek do orzechów".
Dziękujemy!!!
{foto}GRUPA_III_2022/18.01{/foto}
BAL KARNAWAŁOWY
{foto}GRUPA_III_2022/Karnawal{/foto}
Tematyka kompleksowa - styczeń
Mijają dni, miesiące
Karnawał Karnawał
Babcia i Dziadek
Mass media
W najbliższych czterech tygodniach stycznia dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Prawdziwy skarb − poznają literę r, R
–dowiedzą się, że dni tygodnia, miesiące i pory roku powtarzają się cyklicznie
− dowiedzą się, że w każdym kalendarzu dni tygodnia występują w takiej samej kolejności
− będą nazywać zegary
– dawne i współczesne − usprawnią narządy mowy podczas ćwiczeń artykulacyjnych
− poznają cyfrę 7 − rozwiążą zagadki o miesiącach
− wykonają pracę plastyczną Kalendarz
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bal karnawałowy i dziwne jajo
− poznają literę s, S
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zaplątani w serpentyny
− wykonają eksperymenty z balonami
− dowiedzą się, jak napompować balon bez wysiłku
− rozwiążą i ułożą zagadki o przebraniach na bal karnawałowy
− poznają dodawanie jako przybywanie elementów
− poznają graficzny znak dodawania (6-latek)
− dopasują schemat do obrazka
− wzbogacą swoją wiedzę o tradycjach związanych z karnawałem
− wykonają maskę na bal karnawałowy
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wyjątkowe prezenty
− poznają literę n, N
− poszukają określeń przymiotnikowych opisujących wygląd i cechy charakteru babci i dziadka
− wysłuchają i nauczą się piosenki o dziadku ii babci
− dobiorą w pary małą literę i wielką literę tego samego rodzaju
− poznają znaczenie drzewa genealogicznego
− stworzą drzewo genealogiczne swojej rodziny
− wypowiedzą się na temat czasu spędzanego z dziadkami
będą dodawać i porównywać liczby w zakresie 7
− przygotują prezent dla babci – bransoletkę, i dla dziadka – kamizelkę
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o Szymonie − będą dyskutować na temat internetu
− powiedzą, do czego jest potrzebny internet i czy jest bezpieczny
− określą, do czego służą radio, telewizja, gazeta
− wezmą udział w burzy mózgów na temat telewizji
− wysłuchają i nauczą się piosenki Świat się zmienia
− wymyślą nowe nazwy dla sprzętu komputerowego
− stworzą grafikę do własnej gry komputerowej i ulepią z plasteliny głównego bohatera gry
− porozmawiają z funkcjonariuszem policji na temat niebezpieczeństw czyhających na nie w Internecie
− omówią wygląd i części składowe gazet
− będą ćwiczyć orientację w przestrzeni
− wykorzystają gazety do zabaw matematycznych
Język Angielski- STYCZEŃ
1. Zima (snow, snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, ice)
2. Bałwanek (carrot, scarf, button, hat, wierszyk I'm a little snowman)
3. Ubrania zimowe (hat, scarf, jumper, coat, boots, jacket, winter suit)
4. Przeciwieństwa (open - shut, big - small, fast - slow, loud - quiet, long - short)