Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

PIOSENKA "WEŹ MNIE NA RĘCE"

Weź mnie, weź mnie na ręce!
Mi nie potrzeba nic więcej.
Weź mnie, weź mnie na ręce!
Wracaj! Wracaj!


1. Wracaj do domu przytul mnie.
Nie siedź w pracy cały dzień.
Na kolana wskoczę Tobie.
Już doczekać się nie mogę.
Możesz być nawet mistrzem świata.
Tylko do domu szybko wracaj.
Wracaj do domu i bądź z nami.
Nie siedź w pracy godzinami.


Weź mnie...


2. Ważna jest w życiu każda chwila.
Chodźmy na spacer albo do kina.
Wracaj do domu i bądź z nami.
Nie siedź w pracy godzinami.


Weź mnie...


Wracaj, szybko wracaj.
Kto ważniejszy- ja czy praca?

OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU - MAJ -

Ogólny rozkład materiału

- maj –

  1. Wiosenne barwy i dźwięki
  • Festiwal barw i zapachów
  • Ogród się budzi
  • Łąka pełna życia
  • Sekretne przemiany przyrody
  • Ptasia orkiestra
  1. W rodzinnym kręgu
  • Mój dom, moja rodzina
  • Mama – mistrzyni świata
  • Zawody i zawodnicy
  • Rodzinna olimpiada
  • Dom moich marzeń
  1. Strażnicy książek
  • Mój księgozbiór
  • Mała książka - długi proces
  • W bibliotece
  • Magia słowa
  • Baśniowe prawdy
  1. Podróże po Europie
  • Europejska podróż
  • Autobusem po Europie
  • Z Francji do Wielkiej Brytanii
  • Wyprawa do Grecji i Włoch
  • Po sąsiedzku

CELE OGÓLNE:

  • Kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, poszerzanie słownika czynnego i biernego
  • Odtwarzanie wg wzoru mozaiki geometrycznej
  • Kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • Doskonalenie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni
  • Utrwalanie znajomości poznanych liter i cyfr
  • Poszerzanie wiadomości o roślinach łąkowych
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących w Polsce
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi „+” , „-”, „=”
  • Doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dodawania i odejmowania w zakresie 10
  • Poszerzenia wiadomości na temat zawodów

JĘZYK ANGIELSKI – MAJ

Tematyka kompleksowa (gr. 3)

 

  • Shopping: trolley, cake, ice cream, can I have a (toy / doll...), please? – Yes, here you are / No, I’m sorry. I don’t have a (toy / doll...). – How much is it? – It’s 3 zlotys.
  • Jobs: teacher, doctor, firefighter, police officer, singer, dancer, actor / actress, photographer. What do you want to be? I want to be a (doctor / teacher/...); I don’t want to be a (dancer / an actor/...).
  • My feelings.: happy, sad, angry, scared, interested, bored. How are you feeling? I’m (happy / bored/...). I’m feeling (happy / bored/...).
  • Mother’s Day.: mummy, present, flowers, happy Mother’s Day!
  • What’s your favourite game?: What’s the time, Mr. Wolf?; British bulldog; Statues; Rock, paper, scissors; stuck in the mud; Help!

Umiejętności dziecka:

  • śpiewanie wybranych piosenek “Hello song”, “Godbye song”, „Let’s go shopping”, “What do you do?” „Feelings song – I’m happy”, “I love my mummy”.
  • utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, artykułami papierniczymi, utrwalenie konstrukcji: can I have a + rzeczownik, poznanie konstrukcji: how much is it?, poznanie i utrwalenie nazw zawodów, utrwalenie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu / I don’t want to be + nazwa zawodu, poznanie i utrwalenie nazw emocji, opisywanie i nazywanie emocji, kształtowanie umiejętności zadawania pytań dotyczących uczuć innych osób, poznanie słów i wyrażeń związanych z Dniem Matki, poznanie typowych angielskich zabaw.
  • zabawy: catch the ball, clever fox, welcome to my shop, charades, fruit salad, teachers stop, dancers go, stop, you’re a firefighter!, in the blink of an eye, show me your angry face, if you’re happy..., what’s missing?, wheel of fortune, vocabulary train, mummies and babies, mother goose, British bulldog, what’s the time Mr. Wolf?, Statues, stuck in the mud; dialogi, integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.