Tematyka kompleksowa - Marzec
I. W kinie i teatrze.
1. Magia kina i teatru.
2.Czas na przedstawienie.
3.Jesteśmy aktorami.
4.W starym kinie.
II. Przebudzenie po zimie.
1.Coraz cieplej.
2.W marcu jak w garncu.
3.Kalendarz pogody.
4.Wiosenne dźwięki.
5.Skąd się bierze tęcza?
III. W wiosennym ogrodzie.
1.Porządki w ogrodzie.
2. Cebule, cebulki, nasiona.
3.Wiosenna rabatka.
4.Radosna wiosna.
5.Zielono mi.
IV. W świecie książek.
1.Dbamy o książki.
2.W księgarni i bibliotece.
3.Jak powstaje książka?
4.Ulubione ksiązki.
5.Pomysł na książkę.
Wybrane umiejętności dziecka:
- poszerzanie wiedzy o kinie, teatrze oraz o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowanie wypowiedzi na jego temat,
- kształtowanie sprawności fizycznej,
- pobudzanie wyobraźni,
- ćwiczenia aparatu mowy,
- doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy za pomocą banknotów i monet,
- wykonywanie prac przestrzennych,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody- ,, Ubierać się na cebulkę",
- poszerzanie wiedzy na temat różnorodnych zjawisk atmosferycznych,
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
- zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury,
- kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrode,
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy,
- przeprowadzanie zabaw badawczych w ogrodzie przedszkolnym- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,
- doskonalenie umiejetności matematycznych,
- kształtowanie nawyku czytania,
- utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni i biblioteki,
- zachęcanie do wypożyczania książek,
-zapoznanie z procesem tworzenia książki.