Tematyka zajęć z języka angielskiego w kwietniu
Tematyka zajęć z języka angielskiego w kwietniu:
* Picnic: spring, grass, river, mountain, picnic. I want a (banana /
carrot /...); Can I have a (banana / carrot /...)?
* In the park / on the street: street, park, shop, play. Let's (play
/jump /...) Let's play / jump in the park); Don't (play / jump) on the
street.
* Easter: chocolate, egg, bunny, baby chick. Happy Easter!
* In the city: Shop, school, preschool. Where is a (shop)? It's here.
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song","Spring -
seasons song." "This is the way the bunny hops", "Let's go to my
city".
-powtórzenie i utrwalenie słów, wyrażeń i zwrotów związanych z
porami roku i jedzeniem, poznanie nazw elementów krajobrazu, poznanie
konstrukcji "Can I have?", poznanie słów i wyrażeń związanych z
parkiem i ulicą, utrwalenie zasad zachowania na drodze, utrwalenie
konstrukcji: "let's + czasownik", poznanie konstrukcji "don't +
czasownik", poznanie i utrwalenie słów związanych z miastem,
utrwalenie konstrukcji: "where is + rzeczownik"
- zabawy: walk on the grass, finders keepers, What do you want to take
on a picnic?, spider and flies,On the street and in the park, What can
you find in the park / on the street / in the shop?, What's missing?
Green light / red light, Hot or cold, Where's the bunny? Easter egg
rolling,My Easter basket, Where is a chair? Magic eye, Chinese
Whispers; dialogi, integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z
całego miesiąca.
Tematyka kompleksowa - Maj
I. Majowe święta
1. Jestem Polką, jestem Polakiem
2. Polskie symbole narodowe
3. Palcem po mapie
4. Tańce ludowe
5. Mieszkam w Polsce, mieszkam w Europie
II. Od pomysłu aż po dach
1. Wspólna praca
2. Planujemy, budujemy
3. Zwierzęcy konstruktorzy
4. Raz, dwa, trzy budujesz ty
5. Nasze konstrukcje
III. Święto Rodziny
1. Ważne słowa
2. Rodzice i rodzeństwo
3. Liczymy...na siebie!
4. Piosenka dla mamy i taty
5. Niespodzianka dla bliskich
IV. Jak powstaje…?
1. Praca jest ważna
2. Jak powstają ubrania?
3. Jak powstaje nabiał?
4. Jak powstaje muzyka?
5. Jak powstaje ciasto?
V. Dzień Dziecka
1. Mamy prawa, mamy obowiązki
2. Nasi przyjaciele
3. Eksperymentujemy
4. Zabawa na sto dwa
5. Dzieci z całego świata
Wybrane umiejętności dziecka:
-
poznanie legendy o początkach państwa polskiego
-
rozbudzenie postawy patriotycznej
-
utrwalenie symboli narodowych
-
poznanie charakterystycznych miejsc Polski
-
zapoznanie z tańcami ludowymi
-
„Labirynt” i „Pająki” – zabawy integrujące grupę
-
rozróżnianie figur geometrycznych
-
tworzenie prac konstrukcyjnych z klocków
-
„Zbiory”, „Krowy na łące”, „Od najmniejszego do największego” – zabawa matematyczna
-
„Julijanka” – zabawa z tańcem i śpiewem
-
utrwalenie nazw emocji
-
rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
-
utrwalanie przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach
-
nazywanie członków rodziny
-
nauka piosenki „Zaśpiewam dla Mamy i Taty”
-
nauka tańca do występu z okazji „Dnia Rodziny”
-
zapoznanie z tematyką praw i obowiązków dzieci
-
poznanie nazw instrumentów muzycznych
-
prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnych technik
Wspólna Wielkanoc
W oczekiwaniu na Wielkanoc przedszkolaki przez cały tydzień poznawały zwyczaje i tradycje związane z nadchodzącymi świętami.
Dzieci malowały i wyklejały kolorowe pisanki, a także siały rzeżuchę oraz owies.
W uroczystym dniu brały udział w świątecznych występach artystycznych wszystkich grup przedszkolnych
przygotowanych z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Dzieci uczestniczyły we wspólnym obiedzie
gdzie na wielkanocnym stole nie zabrakło tradycyjnych potraw: żurku z jajkiem oraz białej kiełbaski.
Taki uroczysty posiłek służył zarówno praktycznemu zapoznaniu dzieci z tradycjami i obyczajami polskimi
oraz rozwijaniu poczucia przynależności do całej społeczności przedszkolnej.