Angielski - tematyka zajęć w lutym
* Billy's birthday: Utrwalenie nazw liczb. Określanie wieku. (How old
are you? I'm three years old.) Happy birthday!
* My house and room: Konstrukcja there is/are, pomieszczenia w domu
(kitchen, bedroom, bathroom, living room). Meble i przedmioty (bed,
table, chair, lamp, book). Przyimki miejsca (on, next to, under).
* I can...: nazwy aktywności fizycznych, konstrukcja I can / I can't
(I can/can't dance, play football. / Can you run? Can you jump?)
* Hobbies and interests: poznanie nazw popularnych hobby, konstrukcja
I like + czasownik z końcówką -ing (I like singing, I like painting,
itp.)
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "Happy
Birthday", "My room", "Yes, I can".
- utrwalenie nazw liczb, określanie wieku (odpowiadanie na pytanie "how
old are you?" "I'm three years old.", poznanie konstrukcji there is /
there are, poznanie nazw pomieszczeń w domu oraz mebli i przedmiotów,
poznanie przyimków miejsca (on, under, next to), poznanie nazw
aktywności fizycznych, utrwalenie konstrukcji "I can / I can't...",
wyrażanie swoich preferencji: I like / don't like singing / painting /
dancing... itp.
- zabawy: rysowanie tortu urodzinowego dla Billy'ego, go to the bedroom,
Chinese whispers, Touch..., Silly instructions, What can you do?, Simon
says..., challenge, Catch the ball, I like/don't like..., dialogi,
integracja w grupie,- powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
Tematyka kompleksowa- Luty
I. W lodowej krainie
- Kto mieszka w lodowej krainie?
- Śnieżne domy
- Foki, morsy i pingwiny
- Wyruszamy w daleką podróż
II. W kosmosie
- Mój przyjaciel Ufoludek
- Księżycowy krajobraz
- Latające talerze
- Tworzymy muzykę
- Spadajaca gwiazda
III. Zwierzęta egzotyczne
- Mieszkańcy sawanny
- Żyrafa z długą szyją
- Duży i mały słoń
- Śpiewamy o żyrafie
- Kto mieszka w ZOO?
IV. Bajki i baśnie
- W krainie baśni
- Ciekawa bajka
- Królewska kareta
- Królewskie tańce
- Bohaterowie bajek
Wybrane umiejętności dziecka:
- w sposób właściwy operuje głosem,
- wypowiada sie na określony temat,
- skacze na dwóch nogach,
- wykonuje samodzielnie prace plastyczną,
- układa określone rytmy,
- liczy w zakresie dostępnym sobie,
- zna tekst piosenki, śpiewa piosenkę fragmentami lub w całości,
- dostrzega zmiany w przyrodzie,
- słucha uważnie wiersza,
- odpowiada na pytania,
- bawi się zgodnie z innymi,
- sprawnie wycina,
- rysuje po śladzie,
- nazywa figury geometryczne,
- utrzymuje równowagę,
- przestrzega ustalonych zasad,
- odtwarza z pamięci rymowankę,
- interesuje się książkami
BAL KARNAWAŁOWY