MARCOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA
W marcu jak w garncu
Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
Nadchodzi wiosna
W gospodarstwie
Czego uczymy się w marcu - umiejętności dziecka:
-dzieli drzewa na iglaste i liściaste
-rozpoznaje symptomy wiosny
-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo
-dobiera właściwe części garderoby wiosennej
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku - wiosny
-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy
-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw
-zauważa zmiany pogodowe
-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda cebulka
-potrafi malować farbami
-organizuje sobie czas wolny
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody
-słucha z uwagą wiersza
- ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe
-słucha opisu słownego
-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny
-lepi z plasteliny kulki
-koloruje ptaka
-powtarza rytmicznie rymowankę
-rysuje kredkami do muzyki
-klasyfikuje wg jednej cechy
-wyciąga wnioski
-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-potrafi podskakiwać obunóż
-wypowiada zgłoski
-rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki
-wymieni oznaki wiosny
-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi
-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi
-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać
-odtwarza rytm
-nazywa poszczególne zwierzęta domowe
-układa obrazek „psa”
-projektuje budę dla psa
-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych
-buduje wieżę
-klasyfikuje wg rodzaju
-potrafi chodzić na czworakach
-przelicza liczebnikami
-tworzy pary zwierząt
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-szanuje wytwory prac innych
- powtarza fragmenty tekstu ilustrując go ruchem
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie rysuje zwierzątka
-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru
-ma poczucie równowagi
-wypowiada się nt. teatru, spektaklu, sceny, aktorstwa
-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się
-przelicza i łączy odpowiednie elementy
-rozpoznaje koło spośród innych figur
-nazywa emocje
- słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela
-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej
-wykonuje rytmicznie ćwiczenia
-chętnie rysuje na temat
-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje
-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu
-potrafi się skoncentrować i słuchać bajki
-jest twórcze ruchowo
-odgrywa wyznaczane role