Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

MARCOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

W marcu jak w garncu

Dbamy o zdrowie na przedwiośniu

Nadchodzi wiosna

W gospodarstwie


 

 

Czego uczymy się w marcu - umiejętności dziecka:

-dzieli drzewa na iglaste i liściaste

-rozpoznaje symptomy wiosny

-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo

-dobiera właściwe części garderoby  wiosennej

-słucha uważnie wiersza

-odpowiada na pytania

-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku - wiosny

-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy

-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw

-zauważa zmiany pogodowe

-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin

-chętnie uczestniczy w zabawie

-wie jak wygląda cebulka

-potrafi malować farbami

-organizuje sobie czas wolny

-bawi się zgodnie z innymi

-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody

-słucha z uwagą wiersza

- ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe

-słucha  opisu słownego

-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe

-zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny

-lepi z plasteliny kulki

-koloruje ptaka

-powtarza rytmicznie rymowankę

-rysuje kredkami do muzyki

-klasyfikuje wg jednej cechy

-wyciąga wnioski

-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin

-wykonuje ćwiczenia oddechowe

-słucha uważnie piosenki

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć

-chętnie i często spaceruje

-zachowuje się w sposób bezpieczny

-potrafi podskakiwać obunóż

-wypowiada  zgłoski

-rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki

-wymieni oznaki wiosny

-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami

-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi

-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi

-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać

-odtwarza rytm

-nazywa poszczególne zwierzęta domowe

-układa obrazek  „psa”

-projektuje budę dla psa

-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych

-buduje wieżę

-klasyfikuje wg rodzaju

-potrafi chodzić na czworakach  

-przelicza liczebnikami

-tworzy pary zwierząt

-wykonuje ćwiczenia oddechowe

-szanuje wytwory prac innych 

- powtarza fragmenty tekstu ilustrując go ruchem

-słucha uważnie piosenki

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć

-chętnie rysuje zwierzątka

-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt  

-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru

-ma poczucie równowagi

-wypowiada się nt. teatru, spektaklu, sceny, aktorstwa

-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się

-przelicza i łączy odpowiednie elementy

 -rozpoznaje koło spośród innych figur

-nazywa emocje

- słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela

-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej

-wykonuje rytmicznie ćwiczenia

-chętnie rysuje na temat

-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje 

-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu

-potrafi się skoncentrować i słuchać bajki

-jest twórcze ruchowo

-odgrywa wyznaczane role





Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.