MARCOWA PIOSENKA
Marzec Czarodziej muz. Z. Ciechan, sł. A. Bernat
1.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! I już pączki na patyku, i już trawka na śnieżniku. Och, ten Marzec Czarodziej.
2.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki. Och, ten Marzec Czarodziej.
3. Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki przedszkolaczki. Och, ten Marzec Czarodziej
Język Angielski- Marzec
Tematyka zajęć w marcu:
* Daily Routine: Rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach. Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What
do you do every day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play
with friends, I go to sleep.)
* In the morning I wake up: Poznanie i utrwalenie słownictwa
związanego z porami dnia. Kształtowanie umiejętności opowiadania o
swoim dniu. (Morning, afternoon, night).
* What do you have for breakfast?: Utrwalenie słownictwa zw. z
jedzeniem i codzienną rutyną. (Breakfast, dinner, supper.)
* What does a cat say?: poznanie nazw zwierząt. Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (A cat says
meow, a dog says woof...)
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "Every
Day".
- rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych czynnościach.
Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What do you do every
day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play with friends, I
go to sleep.), kształtowanie umiejętności opowiadania o swoim dniu:
(What do you do in the morning?" - "I wake up / take a shower / get
dressed.", "What do you do in the afternoon?" - "I play with my
friends.") Utrwalenie słownictwa zw. z jedzeniem i codzienną rutyną.
"What do you have for breakfast/dinner/supper?" -"For
breakfast/dinner/supper I have... an egg/ a sandwich, tea"...).
Poznanie nazw zwierząt (cat, dog, mouse, lion). Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (meow, woof,
squeak, roar; Look, it's a cat! What does a cat say? - A cat says meow,
a dog says woof...)
- zabawy: Flashcards fun, Through the keyhole, Simon says, Morning,
afternoon, night, My breakfast, dinner, supper, catch the ball, What
does a cat say? cats and dogs; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
MARCOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA
W marcu jak w garncu
Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
Nadchodzi wiosna
W gospodarstwie
Czego uczymy się w marcu - umiejętności dziecka:
-dzieli drzewa na iglaste i liściaste
-rozpoznaje symptomy wiosny
-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo
-dobiera właściwe części garderoby wiosennej
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku - wiosny
-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy
-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw
-zauważa zmiany pogodowe
-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda cebulka
-potrafi malować farbami
-organizuje sobie czas wolny
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody
-słucha z uwagą wiersza
- ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe
-słucha opisu słownego
-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny
-lepi z plasteliny kulki
-koloruje ptaka
-powtarza rytmicznie rymowankę
-rysuje kredkami do muzyki
-klasyfikuje wg jednej cechy
-wyciąga wnioski
-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-potrafi podskakiwać obunóż
-wypowiada zgłoski
-rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki
-wymieni oznaki wiosny
-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi
-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi
-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać
-odtwarza rytm
-nazywa poszczególne zwierzęta domowe
-układa obrazek „psa”
-projektuje budę dla psa
-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych
-buduje wieżę
-klasyfikuje wg rodzaju
-potrafi chodzić na czworakach
-przelicza liczebnikami
-tworzy pary zwierząt
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-szanuje wytwory prac innych
- powtarza fragmenty tekstu ilustrując go ruchem
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie rysuje zwierzątka
-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru
-ma poczucie równowagi
-wypowiada się nt. teatru, spektaklu, sceny, aktorstwa
-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się
-przelicza i łączy odpowiednie elementy
-rozpoznaje koło spośród innych figur
-nazywa emocje
- słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela
-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej
-wykonuje rytmicznie ćwiczenia
-chętnie rysuje na temat
-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje
-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu
-potrafi się skoncentrować i słuchać bajki
-jest twórcze ruchowo
-odgrywa wyznaczane role
