Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

MARCOWA PIOSENKA

 

Marzec Czarodziej muz. Z. Ciechan, sł. A. Bernat


1.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! I już pączki na patyku, i już trawka na śnieżniku. Och, ten Marzec Czarodziej.

2.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki. Och, ten Marzec Czarodziej.

3. Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki przedszkolaczki. Och, ten Marzec Czarodziej

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jOwRzaMhLio

Język Angielski- Marzec

Tematyka zajęć w marcu:

        * Daily Routine: Rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach. Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What
do you do every day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play
with friends, I go to sleep.)

        * In the morning I wake up: Poznanie i utrwalenie słownictwa
związanego z porami dnia. Kształtowanie umiejętności opowiadania o
swoim dniu.  (Morning, afternoon, night).
        * What do you have for breakfast?:  Utrwalenie słownictwa zw. z
jedzeniem i codzienną rutyną. (Breakfast, dinner, supper.)
        * What does a cat say?: poznanie nazw zwierząt. Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (A cat says
meow, a dog says woof...)

Umiejętności dziecka:

- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "Every
Day".

- rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych czynnościach.
Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What do you do every
day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play with friends, I
go to sleep.),  kształtowanie umiejętności opowiadania o swoim dniu:
(What do you do in the morning?" - "I wake up / take a shower / get
dressed.", "What do you do in the afternoon?" - "I play with my
friends.") Utrwalenie słownictwa zw. z jedzeniem i codzienną rutyną.
"What do you have for breakfast/dinner/supper?" -"For
breakfast/dinner/supper I have... an egg/ a sandwich, tea"...).
Poznanie nazw zwierząt (cat, dog, mouse, lion). Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (meow, woof,
squeak, roar; Look, it's a cat! What does a cat say? - A cat says meow,
a dog says woof...)

- zabawy: Flashcards fun, Through the keyhole, Simon says, Morning,
afternoon, night, My breakfast, dinner, supper, catch the ball, What
does a cat say? cats and dogs; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.

MARCOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

W marcu jak w garncu

Dbamy o zdrowie na przedwiośniu

Nadchodzi wiosna

W gospodarstwie


 

 

Czego uczymy się w marcu - umiejętności dziecka:

-dzieli drzewa na iglaste i liściaste

-rozpoznaje symptomy wiosny

-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo

-dobiera właściwe części garderoby  wiosennej

-słucha uważnie wiersza

-odpowiada na pytania

-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku - wiosny

-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy

-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw

-zauważa zmiany pogodowe

-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin

-chętnie uczestniczy w zabawie

-wie jak wygląda cebulka

-potrafi malować farbami

-organizuje sobie czas wolny

-bawi się zgodnie z innymi

-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody

-słucha z uwagą wiersza

- ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe

-słucha  opisu słownego

-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe

-zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny

-lepi z plasteliny kulki

-koloruje ptaka

-powtarza rytmicznie rymowankę

-rysuje kredkami do muzyki

-klasyfikuje wg jednej cechy

-wyciąga wnioski

-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin

-wykonuje ćwiczenia oddechowe

-słucha uważnie piosenki

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć

-chętnie i często spaceruje

-zachowuje się w sposób bezpieczny

-potrafi podskakiwać obunóż

-wypowiada  zgłoski

-rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki

-wymieni oznaki wiosny

-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami

-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi

-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi

-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać

-odtwarza rytm

-nazywa poszczególne zwierzęta domowe

-układa obrazek  „psa”

-projektuje budę dla psa

-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych

-buduje wieżę

-klasyfikuje wg rodzaju

-potrafi chodzić na czworakach  

-przelicza liczebnikami

-tworzy pary zwierząt

-wykonuje ćwiczenia oddechowe

-szanuje wytwory prac innych 

- powtarza fragmenty tekstu ilustrując go ruchem

-słucha uważnie piosenki

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć

-chętnie rysuje zwierzątka

-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt  

-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru

-ma poczucie równowagi

-wypowiada się nt. teatru, spektaklu, sceny, aktorstwa

-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się

-przelicza i łączy odpowiednie elementy

 -rozpoznaje koło spośród innych figur

-nazywa emocje

- słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela

-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej

-wykonuje rytmicznie ćwiczenia

-chętnie rysuje na temat

-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje 

-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu

-potrafi się skoncentrować i słuchać bajki

-jest twórcze ruchowo

-odgrywa wyznaczane role





Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.