Język Angielski- Listopad
- Toys: a ball, a doll, a game. Is this ball small? Yes, it is (small / big / … ) / No, it isn’t (small / big / … );
Have you got a (big / small / … ) (ball / doll / …)?; Tidy up!
- Face: eyes, nose, mouth. Touch your (mouth / nose / … ).
- Body parts: head, hand, leg, belly, bottom.
- My body: shoulder / shoulders, knee / knees, toe / toes. How many (fingers / toes / … ) are there?;
There is one (finger / toe / … ). / There are (two / three / …five) (fingers / toes / … ).
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek - "Hello song", "Goodbye song",
-poznanie i nazywanie zabawek, aktywny udział w zabawach touch your nose – zabawa naśladowcza; what’s missing? – zabawa spostrzegawcza; show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem; move your leg – zabawa ruchowa; utrwalenie konstrukcji: have got,
- umiejętności opisywania przedmiotów, poznanie i utrwalenie nazw części ciała, utrwalenie zwrotów związanych z ruchem,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5,
- integracja w grupie,
- powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
LISTOPADOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA
1. Jestem małym patriotą
2. Jak przekazujemy informacje
3. Mój przyjaciel miś
4. Tutaj rosły paprocie
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-naśladuje wybrane dźwięki
-słucha wiersza z uwaga
-poznaje pojęcie „patriota”
-przyjmuje postawę „baczność”
-oczyszcza obuwie przed wejściem do budynku
-zna kolory flagi polskiej
-reaguje na polecenia słowne
-koloruje obrazek z postacią
-sprząta po skończonej zabawie
-koloruje domki
-układa rytm prostokątów z dwóch kolorach
-nie oddala się od grupy
-przelicza klocki i wrzuca odpowiednią liczbę klocków
-właściwie korzysta z zabawek
- wykonuje ćwiczenia oddechowe
-odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania
-śpiewa fragmenty lub całość piosenki
-składa z elementów dom
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie kto to jest listonosz
-zna swoje imię i nazwisko
-rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem
-odkłada zabawki na miejsce
-powtarza rymowankę
-zna imiona swoich kolegów i koleżanek
-rysuje samodzielnie rysunkowy list
-prawidłowo posługuje się kredkami
-potrafi się przedstawić
-nie niszczy zabawek
-wdrażanie do porządkowania sali
-rozpoznaje określone dźwięki
-segreguje koperty na duże i małe
-porównuje liczebność zbiorów
-układa przedmioty od najmniejszej do największej
-prawidłowo wypowiada dźwięki naśladowcze
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z opowieścią
-szybko reaguje na sygnały
-bawi się zgodnie z innymi
-łączy klocki ze sobą tworząc budowle
-porządkuje zabawki
-wie kto to jest przyjaciel
-współdziała w zabawie i pracy
-tańczy z przyjacielem
-przestrzega ustalonych zasad
-przelicza i koloruje właściwa ilość kółek
-posługuje się umiarkowanym głosem
-śpiewa refren piosenki
-tańczy przy muzyce
-przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu zabaw
-odnajduje pary
-opowiada o swoim misiu
-wymieni imiona ulubionych misiów
-tańczy przy muzyce
-spontanicznie udziela odpowiedzi
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-szybko reaguje na sygnały