Czego uczymy się w maju ?
I. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem
Jestem Polakiem.
Warszawa stolica Polski.
Piękna nasza Polska cała.
To jest Polska.
Jestem Europejczykiem.
II. Na majowej łące
Mieszkańcy łąki.
Biedroneczki są w kropeczki.
Liczymy owady.
Rozśpiewana łąka.
Pożyteczne owady.
III. Gdzie pracują rodzice
Rodzice mają obowiązki.
Jestem projektantem.
Robimy zakupy.
Najważniejsza jest rodzina.
IV. Kocham mamę i tatę
Pomagam rodzicom.
Ja i moi rodzice.
Jestem podobny do rodziców.
Liczymy kwiaty.
Mama tata i ja.
Umiejętności dziecka:
-interesuje się Polską i różnymi regionami Polski
-nazywa poszczególne symbole narodowe
-zna nazwę swojego kraju
-odnajduje symbole narodowe podczas spaceru
-tworzy kwiaty stemplując
-przelicza liczebnikami
-potrafi segregować wg rodzaju
-szybko odnajduje parę
- odtwarza określone rytmy
-słucha uważnie hymnu zachowując właściwą postawę
-samodzielnie wykonuje flagę Polski
-wykonuje ćwiczenia naśladowcze
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych
-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-sprząta po skończonej zabawie
-chętnie uczestniczy w zabawie słowno-ruchowej
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną techniką orgiami
-odgaduje nazwy owadów
-przelicza liczebnikami
-układa kropki wg polecenia
-jest spostrzegawcze
-naśladuje zachowania owadów
-poprawnie układa rytmy
- odgaduje nazwy owadów po opisie słownym
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie rysuje po śladzie
- chętnie współdziała w zabawie
-przelicza i podaje właściwą liczbę uderzeń
-potrafi podać kilka informacji o pszczole
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru
-ma poczucie równowagi
-rysuje w powietrzu figury: koło, kwadrat , trójkąt
-nazywa zawody rodziców
-wie czym zajmuje się krawcowa
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu
-tworzy zbiory owoców
-rozpoznaje niektóre kwiaty w ogrodzie
-wykonuje plastyczno- graficzne ćwiczenie
-wypowiada się na temat swojej rodziny
-zna członków swojej rodziny
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi, używa słów proszę, przepraszam, dziękuję
-mówi fragmenty wiersza z pamięci
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-układa rytmy kwiatowe
Zwierzęta domowe w naszej grupie
W minionym tygodniu w ramach cyklu zajęć o zwierzętach domowych dzieci miały okazję poznać różnorodne zwierzęta, ich potrzeby, sposób pielęgnacji. Dodatkowo grupa była na wycieczce w sklepie zoologicznym, gdzie kupiła rybkę. W piatek dzieci zostały zaproszone do zaprezentowania swoich pupili.
Marcelinka przyniosła chomika, opowiedziała o jego zwyczajach, ulubionym jedzeniu oraz jak dba o jego klatkę. Dzieci mogły z bliska zobaczyć, jak wygląda chomik i obserwować jego ruchy.
Zuzanna przyniosła kota. Dziewczynka opowiedziała o tym, co lubi jeść jej kot, jak spędza czas i jak okazuje przywiązanie. Dzieci pod czujnym okiem taty Zuzi mogły się z nim pobawić.
Serdecznie dziękujemy rodzicom Marcelinki i Zuzanny za współpracę i zaangażowanie.
Tematyka kompleksowa- KWIECIEŃ
I.Zabawy w teatr
1.Kto pracuje w teatrze?
2.Urządzimy przedstawienie
3.Koło w roli głównej
4.Lubimy wesołe zabawy
5.Gdzieś w odległej krainie
II.Zwierzęta domowe
1.Nasi ulubieńcy
2.Zwierzęta małe i duże
3.Ryby w roli głównej
4.Kocie zabawy
5.Nasi ulubieńcy
III. Wielkanoc
1.Nadchodzi Wielkanoc
2.Pisanki, kraszanki
3.Liczymy jajka
4.Wielkanocne muzykowanie
5.Przygotowania do Wielkanocy
IV.Dbamy o Ziemię
1.Jak dbać o ziemię?
2.Coś z niczego
3.Woda daje życie
4.Nie jesteśmy sami na ziemi
5.Chrońmy naszą ziemię
V.Moja miejscowość
1.Moja mała ojczyzna
2.Lubię swoją miejscowość
3.Domy
4.Wiosenne zabawy
5.Zieleń wokół nas
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-precyzyjnie koloruje
-odtwarza wiersz z pamięci
-wypowiada się na forum grupy nt. świąt wielkanocnych
-słucha poleceń
-zauważa zmiany pogodowe
-aktywnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej
-sprząta po skończonej zabawie
-chętnie uczestniczy w zabawach plastycznych
-jest sprawne manualnie
-wydziera z kolorowego papieru
-projektuje pisankę
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-reaguje na polecenia
-zna tradycje wielkanocne
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-sprząta po skończonej zabawie
-powtarza wiersz z pamięci
-potrafi naśladować chód ptaka
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-jest spostrzegawcze
-dostosowuje ubiór do warunków pogodowych