MARCOWA PIOSENKA
Marzec Czarodziej muz. Z. Ciechan, sł. A. Bernat
1.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! I już pączki na patyku, i już trawka na śnieżniku. Och, ten Marzec Czarodziej.
2.Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki. Och, ten Marzec Czarodziej.
3. Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie, aż tu nagle: hokus-pokus! Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki przedszkolaczki. Och, ten Marzec Czarodziej
Język Angielski- Marzec
Tematyka zajęć w marcu:
* Daily Routine: Rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach. Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What
do you do every day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play
with friends, I go to sleep.)
* In the morning I wake up: Poznanie i utrwalenie słownictwa
związanego z porami dnia. Kształtowanie umiejętności opowiadania o
swoim dniu. (Morning, afternoon, night).
* What do you have for breakfast?: Utrwalenie słownictwa zw. z
jedzeniem i codzienną rutyną. (Breakfast, dinner, supper.)
* What does a cat say?: poznanie nazw zwierząt. Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (A cat says
meow, a dog says woof...)
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "Every
Day".
- rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych czynnościach.
Poznanie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia. (What do you do every
day?; I wake up, I take a shower, I get dressed, I play with friends, I
go to sleep.), kształtowanie umiejętności opowiadania o swoim dniu:
(What do you do in the morning?" - "I wake up / take a shower / get
dressed.", "What do you do in the afternoon?" - "I play with my
friends.") Utrwalenie słownictwa zw. z jedzeniem i codzienną rutyną.
"What do you have for breakfast/dinner/supper?" -"For
breakfast/dinner/supper I have... an egg/ a sandwich, tea"...).
Poznanie nazw zwierząt (cat, dog, mouse, lion). Poznanie ang. wyrazów
dźwiękonaśladowczych odnoszących się do zwierząt. (meow, woof,
squeak, roar; Look, it's a cat! What does a cat say? - A cat says meow,
a dog says woof...)
- zabawy: Flashcards fun, Through the keyhole, Simon says, Morning,
afternoon, night, My breakfast, dinner, supper, catch the ball, What
does a cat say? cats and dogs; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.