Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Czego uczymy się w maju ?

 

I. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem

 

Jestem Polakiem.

Warszawa stolica Polski.

Piękna nasza Polska cała.

To jest Polska.

Jestem Europejczykiem.


II. Na majowej łące

 

Mieszkańcy łąki.

Biedroneczki są w kropeczki.

Liczymy owady.

Rozśpiewana łąka.

Pożyteczne owady.


III. Gdzie pracują rodzice

 

Rodzice mają obowiązki.

Jestem projektantem.

Robimy zakupy.

Najważniejsza jest rodzina.


IV. Kocham mamę i tatę

 

Pomagam rodzicom.

Ja i moi rodzice.

Jestem podobny do rodziców.

Liczymy kwiaty.

Mama  tata i ja.

 

 

Umiejętności dziecka:

-interesuje się Polską i różnymi regionami  Polski

-nazywa poszczególne symbole narodowe

-zna nazwę swojego kraju

-odnajduje symbole narodowe podczas spaceru

-tworzy kwiaty stemplując 

-przelicza liczebnikami

-potrafi segregować wg rodzaju

-szybko odnajduje parę

-  odtwarza  określone rytmy

-słucha uważnie hymnu zachowując właściwą postawę

-samodzielnie wykonuje flagę Polski

-wykonuje ćwiczenia naśladowcze

-wypowiada się pełnymi zdaniami

-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych

-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe

-sprząta po skończonej zabawie

-chętnie uczestniczy w zabawie słowno-ruchowej

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną techniką orgiami

-odgaduje nazwy owadów

-przelicza liczebnikami

-układa kropki wg polecenia

-jest spostrzegawcze

-naśladuje zachowania owadów

-poprawnie układa rytmy

- odgaduje nazwy  owadów po opisie słownym

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć

-chętnie rysuje po śladzie

- chętnie współdziała w zabawie

-przelicza i podaje właściwą liczbę uderzeń  

-potrafi podać  kilka informacji o pszczole

-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru

-ma poczucie równowagi

-rysuje w powietrzu figury: koło, kwadrat , trójkąt

-nazywa zawody rodziców

-wie czym zajmuje się krawcowa

-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu

-tworzy zbiory owoców

-rozpoznaje niektóre kwiaty w ogrodzie

-wykonuje plastyczno- graficzne ćwiczenie

-wypowiada się na temat swojej rodziny

-zna członków swojej rodziny

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi, używa słów proszę, przepraszam, dziękuję

-mówi fragmenty wiersza z pamięci 

-przelicza liczebnikami  głównymi i porządkowymi

-układa rytmy kwiatowe

Zwierzęta domowe w naszej grupie

 

W minionym tygodniu w ramach cyklu zajęć o zwierzętach domowych dzieci miały okazję poznać różnorodne zwierzęta, ich potrzeby, sposób pielęgnacji. Dodatkowo grupa była na wycieczce w sklepie zoologicznym, gdzie kupiła rybkę. W piatek dzieci zostały zaproszone do zaprezentowania swoich pupili.

 

Marcelinka przyniosła chomika, opowiedziała o jego zwyczajach, ulubionym jedzeniu oraz jak dba o jego klatkę. Dzieci mogły z bliska zobaczyć, jak wygląda chomik i obserwować jego ruchy.

 

Zuzanna przyniosła kota. Dziewczynka opowiedziała o tym, co lubi jeść jej kot, jak spędza czas i jak okazuje przywiązanie. Dzieci pod czujnym okiem taty Zuzi mogły się z nim pobawić. 

 

Serdecznie dziękujemy rodzicom Marcelinki i Zuzanny za współpracę i zaangażowanie.

 

Tematyka kompleksowa- KWIECIEŃ

I.Zabawy w teatr

 

1.Kto pracuje w teatrze?

2.Urządzimy przedstawienie

3.Koło w roli głównej

4.Lubimy wesołe zabawy

5.Gdzieś w odległej krainie

 

II.Zwierzęta domowe

 

1.Nasi ulubieńcy

2.Zwierzęta małe i duże

3.Ryby w roli głównej

4.Kocie zabawy

5.Nasi ulubieńcy

 

III. Wielkanoc

 

1.Nadchodzi Wielkanoc

2.Pisanki, kraszanki

3.Liczymy jajka

4.Wielkanocne muzykowanie

5.Przygotowania do Wielkanocy

 

IV.Dbamy o Ziemię

 

1.Jak dbać o ziemię?

2.Coś z niczego

3.Woda daje życie

4.Nie jesteśmy sami na ziemi

5.Chrońmy naszą ziemię

 

V.Moja miejscowość

 

1.Moja mała ojczyzna

2.Lubię swoją miejscowość

3.Domy

4.Wiosenne zabawy

5.Zieleń wokół nas

 

Umiejętności dziecka:


-bawi się zgodnie z innymi dziećmi

-precyzyjnie koloruje

-odtwarza wiersz z pamięci

-wypowiada się na forum grupy nt.  świąt wielkanocnych

-słucha poleceń

-zauważa zmiany pogodowe

-aktywnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej

-sprząta po skończonej zabawie

-chętnie uczestniczy w zabawach  plastycznych

-jest sprawne manualnie

-wydziera z kolorowego papieru 

-projektuje pisankę

-przestrzega zasad bezpieczeństwa

-reaguje na polecenia

-zna tradycje wielkanocne 

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami

-sprząta po skończonej zabawie

-powtarza wiersz z pamięci

-potrafi naśladować chód ptaka

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi

-jest spostrzegawcze

-dostosowuje ubiór do warunków pogodowych  

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.