|
|
|
I ZAJĘCIA PORANNE
- Schodzenie się dzieci, gry, zabawy zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (zależności od godzin pracy oddziału –w grupach połączonych).
- Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę ocharakterzeindywidualnymlubwzespołach,zabawykonstrukcyjne,manipulacyjne,tematyczne,rozwijająceuwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
- Zabawy integrujące grupę,kształtowanieumiejętnościspołecznychdzieci,zgodnefunkcjonowaniewzabawie.
- Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualnewspomaganieikorygowanierozwoju,pracazdzieckiemzdolnym.Realizacja programów edukacyjnych, rozwijanie zainteresowań.
|
|
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.
|
|
|
|
- Przygotowanie do zajęć programowych.
|
|
II ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OPARCIU O PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
- Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć
programowych.
- Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki
- Zajęciaizabawypodejmowanezinicjatywydziecizwykorzystaniemzabawekogrodowychisprzętusportowego.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
|
|
Przygotowanie do obiadu - doskonalenie czynności samoobsługowych.
|
|
Pierwsze danie obiadowe - zupa .
|
|
|
|
III ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE AKTYWNOŚĆ DZIECI W RÓŻNYCH SFERACH ROZWOJU INDYWIDUALIZACJA
- Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela.
- Swobodnazabawadzieciwsalilubogrodzieprzedszkolnym,tworzenie warunków dospontanicznej zorganizowanej aktywności.
- Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności izainteresowania
- Gry i zabawy ruchowe ,badawcze ,integracyjne.
- Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
|
|
Drugie danie obiadowe. Czynności higieniczno - samoobsługowe.
|
|
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy,zdolności zainteresowania,pracaz dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Realizacja programów, projektów edukacyjnych. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym ( przy sprzyjającej pogodzie).
- Zabawy wg zainteresowań dzieci :manipulacyjne,konstrukcyjne,tematyczne,dydaktyczne,inne w kącikach zainteresowań (zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych) Rozchodzenie się dzieci.
|