Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Ogólny rozkład materiału-marzec

 

            Ogólny rozkład materiału - marzec

 

                 1. Muzyka jest wszędzie

 

                 2. W świecie teatru


                 3. Porządki w ogrodzie


                 4. Wiosna, wiosna


                 5. Wkrótce Wielkanoc

    

 

Język angielski:

 

Farm animals

Spring

 

 

 

Wybrane formy aktywności:


- słuchanie opowiadania M. Orłonia „Zbuntowana orkiestra”, fragmentu wiersza J. Kulmowej „Teatr żywy”, J. Jasny „Ślady wiosny”, H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”, D. Gellner „Pisanki”, A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”
- ćwiczenia słuchowe „Nasi ulubieni wykonawcy”, „Co słychać w ogrodzie”?
- zabawy muzyczno-ruchowe „Sala pełna dźwięków”, „Naśladujemy instrumenty”, „Wiosenne przebudzenie”, „Kurczątka i kury”
- ćwiczenia rytmiczne „Powtórz i wyklaszcz”
- zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak aktorzy”
- zapoznanie z literą: Z, U, C, Ł – małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wprowadzenie zapisu odejmowania
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9, 0, 10
- rozwijanie umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania w zakresie 10
- układanie historyjki obrazkowej „Przygoda wielkanocna”
- „Nasz wiosenny ogródek” - założenie wspólnej uprawy rzeżuchy, szczypiorku
- dzielenie prostych słów na sylaby lub na głoski
- zabawy dydaktyczne Marcowa pogoda, Wiosenne rymowanki, Zapoznawanie ze zwiastunami wiosny, Szukamy ukrytych pisanek
- poznanie tradycji wielkanocnych
- nauka piosenek „Maszeruje wiosna”, „Koszyczek dobrych życzeń”
- wykonanie „Wiosennego wazonu”, świątecznej ozdoby na stół wielkanocny
- Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne
- ćwiczenia gimnastyczne

 

 

Wybrane formy aktywności dzieci:

Język angielski:

 

-Poznanie słownictwa dotyczącego wiejskich zwierząt.

-Słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s Go To The Farm”.

-Zabawy w oparciu o piosenkę Old McDonald had a farm

-Zabawa „Find the pairs”, „What’s missing?”, „Kalambury”, zagadki obrazkowe.

-Układanie puzzli przedstawiających wprowadzone słownictwo.

-Zabawa językowa „Point the…”.

-Gra „Bingo”.

-Zabawa dydaktyczna „Magic eye”, „Warm and cold”.

-Poznanie słownictwa związanego z tematyką wiosenną.

-Zabawy przy piosence „Walk around the circle”.

-Zabawa sensoryczna „Mystery box”.

-Utrwalenie nazw kolorów na podstawie piosenki „Rainbow song”.

-Zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych.

-Zabawy ruchowe przy piosenkach "The Animals on the farm", Who took the cookie ? (Farm animals version).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.