Język angielski- tematyka
Tematyka zajęć w lutym:
* My house and room: konstrukcja there is / are, pomieszczenia w domu
(kitchen, bedroom, bathroom, living room). Meble i przedmioty (bed,
table, lamp, chair, book). Przyimki miejsca (on, next to, under, behind,
in front of).
* I can...: nazwy aktywności fizycznych, konstrukcja I can / I can't
(I can/can't dance, play football. / Can you run? Can you jump?)
* Hobbies and interests: poznanie nazw popularnych hobby, konstrukcja
I like + czasownik z końcówką -ing (I like singing, I like painting,
itp.)
* Daily routine: rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach, poznanie i utrwalenie wyrażeń związanych z przebiegiem
dnia (wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a
shower, get dressed, breakfast, dinner, supper).
* My house and room: konstrukcja there is / are, pomieszczenia w domu
(kitchen, bedroom, bathroom, living room). Meble i przedmioty (bed,
table, lamp, chair, book). Przyimki miejsca (on, next to, under, behind,
in front of).
* I can...: nazwy aktywności fizycznych, konstrukcja I can / I can't
(I can/can't dance, play football. / Can you run? Can you jump?)
* Hobbies and interests: poznanie nazw popularnych hobby, konstrukcja
I like + czasownik z końcówką -ing (I like singing, I like painting,
itp.)
* Daily routine: rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach, poznanie i utrwalenie wyrażeń związanych z przebiegiem
dnia (wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a
shower, get dressed, breakfast, dinner, supper).
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "My room",
"Yes, I can".
- poznanie konstrukcji there is / there are, poznanie nazw pomieszczeń
w domu oraz mebli i przedmiotów, poznanie przyimków miejsca (on,
under, next to, behind, in front of), poznanie nazw aktywności
fizycznych, utrwalenie konstrukcji "I can / I can't...", wyrażanie
swoich preferencji: I like / don't like singing / painting / dancing...
itp.
- zabawy: go to the bedroom, lip reading, Silly instructions, It's big,
it's red, it's next to the window... - what's this?, drawing dictation,
robots, Chinese whispers, Charades, Simon says, I can run and..., Draw
something you can do, I like/don't like..., Race, Spider and flies,
catch the ball, daily routine; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "My room",
"Yes, I can".
- poznanie konstrukcji there is / there are, poznanie nazw pomieszczeń
w domu oraz mebli i przedmiotów, poznanie przyimków miejsca (on,
under, next to, behind, in front of), poznanie nazw aktywności
fizycznych, utrwalenie konstrukcji "I can / I can't...", wyrażanie
swoich preferencji: I like / don't like singing / painting / dancing...
itp.
- zabawy: go to the bedroom, lip reading, Silly instructions, It's big,
it's red, it's next to the window... - what's this?, drawing dictation,
robots, Chinese whispers, Charades, Simon says, I can run and..., Draw
something you can do, I like/don't like..., Race, Spider and flies,
catch the ball, daily routine; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
Ogólny rozkład materiału-Luty
- Baśnie, bajki, bajeczki
- W zaczarowanej krainie
- Postacie znane i lubiane
- W bibliotece i księgarni
- Akcja „Uwalniamy książki
- Moja książka
- Puk, puk, to ja, sztuka
- Filharmonia
- Teatr
- Kino
- Muzeum
- To ja, sztuka
- Tajemnice kosmosu
- Poznajemy Układ Słoneczny
- W kosmosie
- Podróż rakietą po Układzie Słonecznym
- Łączymy ze sobą substancje – zabawy badawcze
- Droga Mleczna
- Zawody
- Zawody dawniej i dziś
- Pilot
- Choreograf
- Archeolog
- Projektant
W tym miesiącu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Bal nie z tej bajki”,
- poznają litery g, G, w, W, p, P w toku zabaw,
- poznają litery g, G, w, W, p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- podejmą próby odejmowania, odkryją zapis cyfrowy liczby 9,
- dowiedzą się, co oznacza znak – ,
- utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby,
- będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy,
- poznają etapy powstawania książki i papieru,
- dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika,
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Grajek”,
- będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów,
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Wywiad z Kosmitą”,
- wzbogacą wiedzę o kosmosie,
- wymienią nazwy planet Układu Słonecznego,
- wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej „Kim zostanę, gdy dorosnę”,
- będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych,
- poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów,
- będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować.