Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Język angielski- tematyka

Tematyka zajęć w lutym:

   *  My house and room: konstrukcja there is / are, pomieszczenia w domu
(kitchen, bedroom, bathroom, living room). Meble i przedmioty (bed,
table, lamp, chair, book). Przyimki miejsca (on, next to, under, behind,
in front of).
   * I can...: nazwy aktywności fizycznych, konstrukcja I can / I can't
(I can/can't dance, play football. / Can you run? Can you jump?)
   * Hobbies and interests:  poznanie nazw popularnych hobby, konstrukcja
I like + czasownik z końcówką -ing (I like singing, I like painting,
itp.)
   * Daily routine: rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych
czynnościach, poznanie i utrwalenie wyrażeń związanych z przebiegiem
dnia (wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a
shower, get dressed, breakfast, dinner, supper).


Umiejętności dziecka:

- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "My room",
"Yes, I can".
- poznanie konstrukcji there is / there are, poznanie nazw pomieszczeń
w domu oraz mebli i przedmiotów, poznanie przyimków miejsca (on,
under, next to, behind, in front of), poznanie nazw aktywności
fizycznych, utrwalenie konstrukcji "I can / I can't...", wyrażanie
swoich preferencji: I like / don't like singing / painting / dancing...
itp.
- zabawy: go to the bedroom, lip reading, Silly instructions, It's big,
it's red, it's next to the window... - what's this?, drawing dictation,
robots, Chinese whispers, Charades, Simon says, I can run and...,  Draw
something you can do, I like/don't like..., Race, Spider and flies,
catch the ball, daily routine; dialogi, integracja w grupie,-
powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.

Ogólny rozkład materiału-Luty

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  • W zaczarowanej krainie
  • Postacie znane i lubiane
  • W bibliotece i księgarni
  • Akcja „Uwalniamy książki
  • Moja książka
  1. Puk, puk, to ja, sztuka
  • Filharmonia
  • Teatr
  • Kino
  • Muzeum
  • To ja, sztuka
  1. Tajemnice kosmosu
  • Poznajemy Układ Słoneczny
  • W kosmosie
  • Podróż rakietą po Układzie Słonecznym
  • Łączymy ze sobą substancje – zabawy badawcze
  • Droga Mleczna
  1. Zawody
  • Zawody dawniej i dziś
  • Pilot
  • Choreograf
  • Archeolog
  • Projektant

W tym miesiącu dzieci:

  • będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Bal nie z tej bajki”,
  • poznają litery g, G, w, W, p, P w toku zabaw,
  • poznają litery g, G, w, W, p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • podejmą próby odejmowania, odkryją zapis cyfrowy liczby 9,
  • dowiedzą się, co oznacza znak – ,
  • utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby,
  • będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy,
  • poznają etapy powstawania książki i papieru,
  • dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika,
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Grajek”,
  • będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów,
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Wywiad z Kosmitą”,
  • wzbogacą wiedzę o kosmosie,
  • wymienią nazwy planet Układu Słonecznego,
  • wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej „Kim zostanę, gdy dorosnę”,
  • będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych,
  • poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów,
  • będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować.

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.