Pisankowe drzewko
Na wielkanocnym drzewku zawisły pisanki wykonane przez Dzieci i Rodziców.
Tematyka kompleksowa - kwiecień
Tematyka miesiąca: |
1. Mieszkańcy domu i zagrody 2. Wielkanocy czas 3. Ekologia na co dzień 4. Książka skarbnicą wiedzy |
Rozkład materiału, wybrane zagadnienia:
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
- zapoznanie z postępem technicznym w gospodarstwie rolnym
- znajomość i rozumienie obowiązków członków rodzinny w zakresie opieki nad zwierzętami
- porównywanie długości, używanie określeń „ dłuższy”, „krótszy”
- zabawy w porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
- dostrzeganie znaczeń cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
- rozwijanie zainteresowań tradycjami wielkanocnymi
- zapoznanie z symbolami wielkanocnymi
- rozwijanie zainteresowań literami: j, J, g, G,
- ćwiczenia grafomotoryczne
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę
- podejmowanie działań ekologicznych – segregacja odpadów, oszczędzanie wody
- „Zdrowo ale jak?” – sklep z żywnością ekologiczną
- eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
- zapoznanie z procesem powstawania książki oraz dzielenie książek na dostępne kategorie
- znajomość biblioteki i przestrzeganie obowiązujących w niej zasad
- odróżnienie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- nauka na pamięć wiersza J. Tuwima „Abecadło”
- zajęcia plastyczno- techniczne
- wspomaganie tężyzny fizycznej- zajęcia gimnastyczne
Język angielski- Tematyka kompleksowa-kwiecień
- IT’S SPRING. Jest wiosna.
- EASTER. Wielkanoc.
- FOOD. Żywność.
Zagadnienia i formy aktywności:
- utrwalamy piosenkę "Hello to you", ,,Make a circle”, zwroty na powitanie i pożegnanie,
- utrwalamy brzmienie poleceń w j.angielskim tj. "Quiet please, listen, look, stand up, sit down",
- powtarzamy potwierdzenie i zaprzeczenie "Yes/ No",
- utrwalamy kolory,
- Counting to 5- ćwiczymy liczenie od 1 do 5,
- poznajemy nowe słownictwo –butterfly motyl, flower-kwiatek, sun- słońce, bird-ptak, rain-deszcz, rainbow-tęcza; Bunny (króliczek), basket (koszyk), egg (jajko), Easter (Wielkanoc)
Happy Easter! Let’s colour Easter egg!; sandwich (kanapka), ice-cream (lody), water (woda), cake (ciasto), fish (ryba), chicken (kurczak), pizza, cheese- ser, chocolate- czekolada
- słuchamy piosenek ,,Springtime Song”, ,,It's Easter!”, ,,Do You Like Broccoli Ice Cream?”
- gramy w różne gry utrwalające słownictwo.
Morze w szkle
W tym tygodniu rozmawiamy o środowisku wodnym.
Dzieci z grupy 3 wykonały z plasteliny morskie zwierzęta, które nakleiły na słoiki wypełnione wodą z niebieskim barwnikiem.
Tak powstały oryginalne i kolorowe akwaria.