Tematyka kompleksowa- maj
1. Mieszkamy w Europie.
2. Łąka w maju.
3. Nowinki ze świata zwierząt
4. Nasi kochani rodzice
5. Dzieci z całego świata
W najbliższych pięciu tygodniach maja dzieci:
− wskażą na mapie Polskę
− poznają literę ż, Ż
− poznają globus, model Ziemi
− określą, na jakim kontynencie leży Polska − rozwiążą krzyżówkę
− ułożą z rozsypanki literowej nazwy wybranych państw europejskich oraz nazwę kontynentu – Europa
− wysłuchają i nauczą się piosenki Europa i ja
− poznają ciekawostki o wybranych krajach europejskich
− wysłuchają hymnu Polski i hymnu UE
− poznają walutę polską
− poznają flagi państw europejskich
− wykonają pracę plastyczną Podróż po Europie – Big Ben, Londyn
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zagadkowe zaginięcie
− rozwiążą zagadki o mieszkańcach łąki, wypowiedzą się swobodnie na temat obrazka przedstawiającego łąkę wiosną
− rozpoznają i nazwą mieszkańców łąki, poznają cykle rozwojowe żaby i motyla
− będą ćwiczyć tworzenie par
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na łące
− ocenią wartość logiczną zdań,złożą w całość obrazki zwierząt z łąki
− poznają znaczenie barwy ochronnej na przykładzie motyli,wymienią przedstawicieli owadów
− aktywnie wysłuchają muzyki Antonia Vivaldiego
− wykonają pracę plastyczną W rodzinie owadów
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Portrety zwierząt
− wypowiedzą się na temat zwierząt hodowlanych i zwierząt egzotycznych
− poznają wybrane powiedzenia i przysłowia, których bohaterami są zwierzęta
− wyjaśnią pojęcia: zwierzęta domowe, zwierzęta egzotyczne
− rozpoznają zwierzęta wiejskie po ich głosach,będą naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
− wysłuchają i nauczą się piosenki Spotkanie zwierząt
− określą, jakie produkty pochodzą od zwierząt i co z nich powstaje
− ułożą historyjkę obrazkową
-wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Moi rodzice
− rozwiążą zagadki związane z rodziną ,ułożą wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej według wzoru (5-l.),ułożą wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej (6-l.)
− wypowiedzą się na temat członków swojej rodziny
− wypowiedzą się na temat czasu spędzanego z rodzicami
− porównają masę przedmiotów ,poznają wygląd i sposób działania wagi szalkowej (6-latki)
− podają cechy mamy i taty
− będą doskonalić umiejętność liczenia
− wysłuchają i nauczą się piosenki Życzenia dla mamy i taty
− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla rodziców
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Balony z życzeniami
− powiedzą, co jest ich największym pragnieniem
− poznają wizerunki dzieci mieszkających w różnych częściach świata
− poznają wygląd znaków interpunkcyjnych
− utrwalą liczebniki główne i poznane cyfry
− wykonają pracę plastyczną Dzieci z całego świata
Myszkowanie w bibliotece
Wzięliśmy dziś (27.04.23 r.) udział w zajęciach bibliotecznych w Bibliotece Centralnej w Brzegu. Pani Teresa Uruska - kierownik Oddziału dla Dzieci i Młodziezy Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzegu oprowadziła nas po salach biblioteki. Opowiedziała, w jaki sposób można zostać czytelnikiem, jak wygląda karta biblioteczna i jak wypożycza się książki. Zapoznała nas z pracownikami biblioteki. Doświadczyliśmy sami, w jaki sposób działaja bramki antykradzieżowe. Wysłuchaliśmy na wygodnych kanapach przygodową książkę "Kaktus-dobry pies" B. Gawryluk. Zajęcia były bardzo ciekawe i obiecaliśmy, że niedługo ponownie się spotkamy z p. Teresą i książką;)
Do zobaczenia wkrótce...w bibliotece!