Świętujemy wspólnie magię dzieciństwa!
Dzień Dziecka w przedszkolu był niesamowitą okazją do świętowania i sprawienia dzieciom niezapomnianej przygody. Zaczęliśmy od śniadania na zielonej trawce; a następnie czas wypełniony był wieloma ciekawymi aktywnościami, które miały na celu rozwijanie wyobraźni, umiejętności społecznych i ruchowych. Przygotowane zostały specjalne stanowiska do malowania na ścianie. Dzieci otrzymały kolorowe farby i pędzelki. Wszyscy byli zachwyceni możliwością wyrażenia swojej kreatywności na tak dużą skalę.
Miłą i słodką niespodzianką okazała się mobilna lodziarnia, która zawitała w naszym ogrodzie przedszkolnym. Dzieci z nieukrywaną radością wybierały swoje ulubione smaki i delektowały się lodowymi przyjemnościami.
To był niezapomniany dzień!
Tematyka kompleksowa - czerwiec
- Dzieci z całego świata
- Zwiedzamy nasz kraj
- Wkrótce wakacje
- Ekozabawki
W nadchodzących tygodniach czerwca dzieci poszerzą swoje wiadomości między innymi o :
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
- podawanie adresu swojego zamieszkania;
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
- odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
- nazywanie figur geometrycznych;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo - skutkowego, poznawania samego siebie;
- nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
- mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
- składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
- określanie charakterystycznych cech lata, np.: długie dni, wyższa temperatura; poznanie zjawisk atmosferycznych występujących o tej porze roku, np. burzy, tęczy;
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie; - wykorzystywanie w pracach plastycznych materiałów odpadowych, np.: plastikowych butelek, gazet, pudełek, folii aluminiowej itp. oraz tworzywa przyrodniczego;