Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Świętujemy wspólnie magię dzieciństwa!

Dzień Dziecka w przedszkolu był niesamowitą okazją do świętowania i sprawienia dzieciom niezapomnianej przygody. Zaczęliśmy od śniadania na zielonej trawce; a następnie czas wypełniony był wieloma ciekawymi aktywnościami, które miały na celu rozwijanie wyobraźni, umiejętności społecznych i ruchowych. Przygotowane zostały specjalne stanowiska do malowania na ścianie. Dzieci otrzymały kolorowe farby i pędzelki. Wszyscy byli zachwyceni możliwością wyrażenia swojej kreatywności na tak dużą skalę.

Miłą i słodką niespodzianką okazała się mobilna lodziarnia, która zawitała w naszym ogrodzie przedszkolnym. Dzieci z nieukrywaną radością wybierały swoje ulubione smaki i delektowały się lodowymi przyjemnościami. 

To był niezapomniany dzień!

Tematyka kompleksowa - czerwiec

  1. Dzieci z całego świata
  2. Zwiedzamy nasz kraj
  3. Wkrótce wakacje
  4. Ekozabawki

W nadchodzących tygodniach czerwca dzieci poszerzą swoje wiadomości między innymi o :

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
  • podawanie adresu swojego zamieszkania;
  • stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
  • odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
  • nazywanie figur geometrycznych;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo - skutkowego, poznawania samego siebie;
  • nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne;
  • określanie charakterystycznych cech lata, np.: długie dni, wyższa temperatura; poznanie zjawisk atmosferycznych występujących o tej porze roku, np. burzy, tęczy;
    wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • wykorzystywanie w pracach plastycznych materiałów odpadowych, np.: plastikowych butelek, gazet, pudełek, folii aluminiowej itp. oraz tworzywa przyrodniczego;

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.