Ogólny rozkład materiału
Tematyka miesiąca – styczeń |
1. Kosmiczne podróże 2. Zimowe szaleństwo 3. Babcia i Dziadek to skarb 4. Zawodowe plany
|
JĘZYK ANGIELSKI
Tematyka kompleksowa-styczeń
-
IT’S WINTER. Jest zima.
-
MY FAMILY. Moja rodzina.
Zagadnienia i formy aktywności:
-
utrwalamy piosenkę "Hello to you", ,,Make a circle”, zwroty na powitanie i pożegnanie,
-
utrwalamy brzmienie poleceń w j.angielskim tj. "Quiet please, listen, look, stand up, sit down",
-
powtarzamy potwierdzenie i zaprzeczenie "Yes/ No",
-
utrwalamy kolory,
-
Counting to 5 - ćwiczymy liczenie od 1 do 5,
-
poznajemy nowe słownictwo – WINTER- zima, snow - śnieg, snowmen – bałwan, cold – zimno, snowflakes – płatki śniegu, MY FAMILY- moja rodzina: mum- mamusia, dad – tatuś, baby - małe dziecko/ dzidzia, grandma – babcia, grandpa – dziadziuś, brother – braciszek, sister - siostrzyczka,
-
uczymy się piosenek ,,Little Snowflake”. ,, Finger Family song”, ,,Baby shark”.
-
gramy w różne gry utrwalające słownictwo.
Rozkład materiału - wybrane zagadnienia:
- Zapoznanie z Układem Słonecznym,
- Poznanie planet i ich cech charakterystycznych
- Poszerzanie wiedzy na temat Słońca, Księżyca i gwiazd
- Rozpoznawanie zwierząt po ich śladach
- Poznanie zwierząt pozostających na zimę w Polsce
- Niesienie pomocy zwierzętom zimą
- Poznanie sportów zimowych
- Zapoznanie z ważnymi zasadami bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
- GOPR- Poznanie numeru alarmowego w razie wypadku w górach
- Poznanie historii i tradycji własnej rodziny
- Zapoznanie z pojęciem „portret”
- Doskonalenie umiejętności wokalnych podczas nauki piosenek z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Doskonalenie sprawności manualnych podczas wykonywania prezentów dla Babi i Dziadka
- Poznanie zawodu „Latarnika” oraz miejsc występowania latarni morskich, odnajdywanie ich na mapie
- Poznanie zasad bezpieczeństwa związanego z ogniem
- Poznanie zawodu „Kowala” i jego specyfikę
- Poznanie najstarszej techniki tworzenia przedmiotów, oraz zapoznanie się z akcesoriami potrzebnymi w pracy „Garncarza”
- Ćwiczenia -szacowanie odległości używając zwrotów „dalej” , bliżej”
- Doskonalenie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania elementów, klasyfikacji i porównywania zbiorów
- Tworzenie zbiorów o liczebności od 1 do 8
- Zabawy z literą "p", "s"
- Poznanie graficznego obrazu liczby "8"
- Aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych