Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU - LUTY -

 OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU

- LUTY -

 1. KIM BĘDĘ

  • rzemiosło to sztuka
  • szewczyk - siła transportu
  • twórcy piekna
  • plany na przyszłość
  • talent to niezwykły dar

2. POLARNA WYSPA

  • tam gdzie jest najzimniej
  • stacja badawcza
  • Miś Uszatek na zimowej wyspie (Artktyka)
  • zabawy z pingwinem
  • ciekawostki o biegunach

3. NA WIŚLANYM SZLAKU

  • z nurtem Wisły
  • czy wygra smok?
  • legendy stolicy
  • piernikowe miasto Kopernika
  • Gdańsk wrotami Bałtyku

4. SZTUKA JEST BLISKO

  • sztuka obok nas
  • w wazonie i w wazie
  • chodź pomaluj mój świat
  • zabawy w architekta
  • muzyka łagodzi obyczaje

 

 

 

- doskonalenie umiejętności konstruowania wypowiedzi

- poszerzanie znajomości liter: b, n, w

- kształtowanie pojęcia iczby zero,

- kształtowanie pojęcia długości

- poszerzanie wiadomośći o Polsce jej historii

- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów

- doskonalenie orientacji na kartce

 

 

Tematyka zajęć JĘZYKA ANGIELSKIEGO w lutym:
 
*  My house and room: konstrukcja there is / are, pomieszczenia w domu (kitchen, bedroom, bathroom, living room). Meble i przedmioty (bed,table, lamp, chair, book). Przyimki miejsca (on, next to, under, behind, in front of).
* I can...: nazwy aktywności fizycznych, konstrukcja I can / I can't (I can/can't dance, play football. / Can you run? Can you jump?)
* Hobbies and interests:  poznanie nazw popularnych hobby, konstrukcja I like + czasownik z końcówką -ing (I like singing, I like painting, itp.)
* Daily routine: rozwijanie umiejętności opowiadania o codziennych czynnościach, poznanie i utrwalenie wyrażeń związanych z przebiegiem dnia (wake up, brush teeth, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, breakfast, dinner, supper).
 
Umiejętności dziecka:
 
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song", "My room", "Yes, I can".
 
- poznanie konstrukcji there is / there are, poznanie nazw pomieszczeń w domu oraz mebli i przedmiotów, poznanie przyimków miejsca (on, under, next to, behind, in front of), poznanie nazw aktywności fizycznych, utrwalenie konstrukcji "I can / I can't...", wyrażanie swoich preferencji: I like / don't like singing / painting / dancing... itp., odpowiadanie na pytanie: "What do you do every day?"
 
- zabawy: go to the bedroom, True or false, Silly instructions, drawing dictation, robots, Chinese whispers, Charades, Do what I say, Challenge, What can you do?, Draw something you can do, Simon says..., I like/don't like..., Race, Spider and flies, catch the ball, daily routine; dialogi, integracja w grupie,- powtórzenie wiadomości z całego miesiąca.
 

DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA

"Kubuś Puchatek to nasz przyjaciel,

gdy widzi miodek to w górę skacze,

Wtedy ma humor,wesołą minkę

i głaszcze swój brzuszek wielki jak piłkę".



W dniu 20 stycznia w naszej grupie obchodziliśmy DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA. Tego niezwykle przyjaznego, ale nieco niezdarnego puchatego misia, kochającego miodek, znają i uwielbiają dzieci na całym świecie. W tym dniu  mieliśmy okazję dowiedzieć się jaka była historia powstania książki o przygodach Puchatka. Podczas zabawy ruchowej zamienialiśmy się w postacie ze Stumilowego Lasu. Kubuś w prosty sposób uczy wielu życiowych mądrości oraz pokazuje, że warto cieszyć się z nawet najmniejszych rzeczy. Jest życzliwy dla innych, a przyjaźń i pomaganie są dla niego bardzo ważne.  W tym dniu Przedszkolaki rozwiązywały zagadki dotyczące przyjaciół ze Stumilowego Lasu, układały kubusiowe puzzle, a na koniec oglądnęły puchatkową bajkę. To był prawdziwie KUBUSIOWY DZIEŃ !!!

Copyright Topnet Š 2018. All Rights Reserved.