Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Ogólny rozkład materiału- luty

Ogólny rozkład materiału-luty

1.Siły przyrody.

2.Cztery żywioły.

3.Wielka wyprawa.

4.Nasze podróże.

Język angielski:

Winter clothes and accessories

                          Wybrane formy aktywności dzieci

  • Omawianie wartości „odpowiedzialność” – słuchanie opowiadania G. Lipińskiej „Dyżurny”, wyjaśnienie znaczenia pojęcia „odpowiedzialność”.
  • „Ze mną jesteś bezpieczny” – zabawa ruchowa na podstawie metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  • „Płynie woda” – zabawa z rymowanką wg M. Barańskiej.
  • Mała kropelka” – słuchanie wiersza M. Szeląg i rozmowa na temat krążenia wody w przyrodzie.
  • „Jestem kropelką wody” – opowieść ruchowa
  • „Kałuże” – zabawa ruchowa z elementem matematycznym
  • „Ułóż to tak, jak ja”– zabawa z kodowaniem.
  • „Co tonie, co pływa?” – praca indywidualna z dzieckiem uzdolnionym matematycznie, wzbogacanie jego wiedzy o otaczającym świecie.
  • „Wodny masażyk” – masaż z rymowanką.
  • Omawianie wartości „odpowiedzialność” – słuchanie opowiadania „O ogniku i nieodpowiedzialnym krasnoludku” M. Szeląg, rozmowa na temat braku odpowiedzialności głównego bohatera wobec przyrody.
  • „Po co i jak chronić las przed ogniem?” – rozmowa kierowana
  • „Ziemniak z ogniska” – zabawa integracyjna z rymowanką.
  • „Woda gasi ogień” – zabawa ruchowa z elementem bieżnym na wzór zabawy w berka.
  • „Siła żywiołów” – rozmowa kierowana z elementami burzy mózgów.
  • „Powódź!” – zabawa ruchowa.
  • „Co jeździ, co lata?” – zabawa dydaktyczna.
  • „Na lądzie czy w wodzie?” – zabawa ruchowa.
  • „Samochód” – słuchanie wiersza J. Kulmowej i rozmowa na temat pojazdów wymienionych w utworze.
  • „Różne pojazdy” – zabawa matematyczna.
  • „Marzenia dziadka” – zabawa ilustracyjna do wiersza.
  • „Płyną statki z bananami” – wprowadzenie piosenki, „Pojazdy” – zabawa ortofoniczna, „Jadąc samochodem” – zabawa rytmiczna przy piosence, „Płyną statki z bananami” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat jej treści, ilustracja ruchowa do piosenki, „Podaj kamyk” – zabawa uspokajająca.
  • „Układamy rytmy” – zabawa z wykorzystaniem pojazdów
  • „Monety do skarbonki” – zabawa ruchowa.
  • „Nasze skarbonki” – praca plastyczna.
  • „Płyną statki z bananami” – zabawa integracyjna do piosenki, ćwiczenie reakcji na pauzę.
  • „Egzotyczne owoce” – rozwiązywanie zagadek słownych.
  • „Owocowe smaki” – zabawa dydaktyczna, sensoryczna.
  • „Sałatka z egzotycznych owoców” – zabawa ruchowa z emblematami owoców.
  • „Bajka o lwie” – słuchanie fragmentu wiersza i rozmowa przy ilustracjach na temat egzotycznych zwierząt. „Gdzie mieszkają te zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna.
  • „Czary-mary, jestem lwem!” – zabawa ruchowa z elementem pantomimy.
  • „Afryka, Kongo” – wprowadzenie piosenki, „Płyną statki z bananami” – ilustracja ruchowa do piosenki.
  • „Dzikich zwierząt zwyczaje” – masaż z rymowanką.
  • „Rozmowa Pingwinów” – słuchanie wiersza B. Wierzbickiej, rozmowa na temat pingwinów, opisywanie ich wyglądu na podstawie ilustracji,
  • „Pingwin” – zabawa tradycyjna.

Język angielski:

Winter clothes and accessories

Wybrane formy aktywności dzieci:

  • Zabawy przy piosence „Hello, hello how are today”.

  • Poznanie słownictwa związanego z zimową garderobą.

  • Zabawy przy piosence „Put on your shoes”.

  • Zabawa dydaktyczna „What’s missing?”.

  • Odgadywanie przedmiotów po fragmencie obrazka.

  • Nauka rymowanki „Clap your hands”.

  • Zabawa plastyczna „If you wearing red mittens...”.

  • Gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał.

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze na tle poznanych piosenek.

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.