Przedszkole Publiczne nr 2

ul. Ofiar Katynia 9
49 - 300 Brzeg

tel. 77 404 59 85

Przedszkole Publiczne nr 2 w Brzegu

Ogólny rozkład materiału- WRZESIEŃ

Ogólny rozkład materiału- wrzesień

1. W przedszkolu

2. Nasze przedszkole

3. Jestem bezpieczny

4. Pomocna dłoń

Język angielski:

1. Greetings

2. Colours

3. Numbers

4. Revision

 

 

 

Wybrane formy aktywności dzieci

    • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – swobodne rozmowy na temat wakacji i emocji związanych z powrotem do przedszkola.

    • „Poznajemy siebie nawzajem” – zabawa integracyjna.

    • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – zachęcanie dzieci do zapraszania rówieśników do wspólnych zabaw, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie

    • „Naprawimy misia” – słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego i rozmowa na temat zasad przedszkolnych, tworzenie kodeksu grupy.

    • Zabawy matematyczne doskonalące umiejętności klasyfikowania: „Worek z zabawkami”, „Klocki, misie, samochody”, „Na półce z zabawkami”.

    • Wprowadzenie piosenki „Piłka Oli” – wysłuchanie piosenki, rozmowa na jej temat, ilustracja ruchowa do piosenki, ćwiczenia oddechowe i emisyjne.

    • Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „Znaczki” , ilustrowanego sylwetami, i rozmowa na temat jego treści.

    • Zabawa ruchowa „Odszukaj taki sam znaczek” .

    • „Bo w przedszkolu...” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat jego treści oraz emocji dzieci związanych z pobytem w przedszkolu.

    • „Kto pracuje w przedszkolu?” – zabawa dydaktyczna z ilustracjami.

    • „Co do kogo należy?” – tworzenie zbiorów przedmiotów należących do poszczególnych osób pracujących w przedszkolu, przeliczanie przedmiotów.

    • Omawianie wartości odwaga i dzielność – słuchanie wiersza M. Konopnickiej „Stefek Burczymucha”, rozmowa na temat jego treści.

    • „Jestem odważny jak...” – zabawa z elementem pantomimy.

    • „Ważne zawody” – zabawa dydaktyczna, układanie w zespołach puzzli przedstawiających pojazdy specjalistyczne, rozmowa na temat pracy strażaka, policjanta i lekarza.

    • Spacer w pobliżu przedszkola, wycieczka na skrzyżowanie – obserwacja ruchu ulicznego, podawanie nazw mijanych znaków drogowych, przejście przez ulicę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

    • „Samochody” – zabawa twórcza z wykorzystaniem figur geometrycznych.

    • Wprowadzenie piosenki „Jadąc samochodem” – zabawa w kole ze śpiewem „Kółko graniaste”, wysłuchanie piosenki „Jadąc samochodem” i rozmowa na jej temat, zabawa rytmiczna przy piosence, ćwiczenia emisyjne.

    • „Sygnalizator” – słuchanie wiersza U. Kamińskiej, rozmowa na temat jego treści.

    • Sygnalizator świetlny” – praca plastyczna, wyklejanie sygnalizatora kulkami z bibuły.

    • „Odtwarzamy rytm 112” – zabawa rytmiczno-słuchowa.

    • „Trzy ważne zawody” – rozwiązywanie zagadek dotyczących pracy strażaka, lekarza i policjanta, oglądanie ilustracji i rozmowa o tych zawodach.

    • „Dźwięki ulicy” – zabawa słuchowa, podawanie nazw dźwięków wydawanych przez różne pojazdy biorące udział w ruchu drogowym.

    • „Pożar” – słuchanie wiersza W. Broniewskiego i rozmowa na temat jego treści.

    • „Czego potrzebuje strażak?” – zabawa dydaktyczna.

    • „Wóz strażacki” – praca plastyczna z rolek, słomek, nakrętek, kół origami i drucików kreatywnych.

Copyright Topnet © 2018. All Rights Reserved.