Dzień Śniegu
Z okazji Dnia Śniegu zorganizowaliśmy zabawy na świeżym powietrzu, które dostarczyły dzieciom mnóstwo radości i aktywnści! Lepiliśmy bałwanki, rzucaliśmy sie śnieżkamii i robiliśmy aniołki na śniegu. Takie aktywności wspierają rozwój ruchowy i dziecięcą kreatywność. Dodatkowo, aby cieszyć się zimową aurą w cieplejszej atmosferze przygotowaliśmy własny śnieg na zajęciach. Śniegową masę sensoryczną -ugniataliśmy, formowaliśmy rozwijając zmysł dotyku i wyobraźni. To były niesamowite wrażenia!
Dzień Popcornu
W naszym przedszkolu zorganizowaliśmy wyjatkowy Dzień Popcornu! Dzieci otrzymały bilety wstępu do udziału w ,,kinowym" seansie. Sala zamieniła się w prawdziwe kino- dzieci siedziały oglądały bjkę i zajadały się pachnącym, świeżo przygotowanym popcornem. Atmosfera była jak w prawdziwym kinie. Wykonały również prace plastyczne- bałwanki, ośnieżone drzewka, w których wykorzystały popcorn.To był dzień pełen radości, wspólnego śmiechu i smacznej zabawy!
Tematyka kompleksowa
Ogólny rozkład materiału – Styczeń
- Nadchodzi nowy rok
- Powitanie nowego roku
- Dzień i noc
- Siedem dni
- Dwanaście miesięcy
- Cztery pory roku
- Sporty zimowe
- Sportowa postawa
- Na sankach
- Na łyżwach
- Na nartach
- Zimowa olimpiada
- Dzień Babci i Dzień Dziadka
- Wspólne wspomnienia
- Nasza rodzina
- Rodzinny album
- Zabawy z babcią i dziadkiem
- Prezenty dla babć i dziadków
- Karnawał
- Karnawał w Polsce i na świecie
- Za kogo się przebiorę
- Balony, serpentyny konfetti
- Przygotowania do balu
- Nasz Karnawał
Tematyka zajęć języka angielskiego w styczniu:
* Little snowflake: reindeer, winter, cold, snowballs, snowman. I
(don't) like winter because (it's cold). I like winter, because...
* Family: family, mummy, daddy, sister, brother, baby. Wake up! who's
this? This is my (mum/dad...) Do you have (a brother / a sister)? I
(don't) have (a brother, a sister)
* My grandma is nice: grandma, grandpa, nice, smart. young, old. Are
you (smart / nice?) I am (smart / nice) My mum / dad is (smart / nice)
* Billy's birthday: happy, sad, birthday. Happy birthday I am (happy /
sad...); I am four / five years old. He/she is / isn't happy / sad.
Umiejętności dziecka:
- śpiewanie wybranych piosenek "Hello song", "Goodbye song","Little
Snowflake", "I love my Family".
-poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z zimą, wyrażanie
własnych preferencji, poznanie i utrwalenie słów związanych z
rodziną, udzielanie odpowiedzi na pytanie "who's this?", poznanie
znaczenia czasownika "have", kształtowanie umiejętności opisywania
cech charakteru i wyglądu, poznanie / utrwalenie słów związanych z
emocjami, utrwalenie nazw liczb, określanie wieku,
- aktywny udział w zabawach: Snowball game, Mr. and Mrs. Winter, What's
missing?, Fruit Salad, Good night... Wake up!, Catch the ball,
Vocabulary train, Can you count?, Find; rymowanka "If you're happy...",
dialogi, integracja w grupie, powtórzenie wiadomości z całego
miesiąca.