Czego uczymy się w maju ?
I. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem
Jestem Polakiem.
Warszawa stolica Polski.
Piękna nasza Polska cała.
To jest Polska.
Jestem Europejczykiem.
II. Na majowej łące
Mieszkańcy łąki.
Biedroneczki są w kropeczki.
Liczymy owady.
Rozśpiewana łąka.
Pożyteczne owady.
III. Gdzie pracują rodzice
Rodzice mają obowiązki.
Jestem projektantem.
Robimy zakupy.
Najważniejsza jest rodzina.
IV. Kocham mamę i tatę
Pomagam rodzicom.
Ja i moi rodzice.
Jestem podobny do rodziców.
Liczymy kwiaty.
Mama tata i ja.
V. Święto dzieci
Jestem dzieckiem
Chcę mieć przyjaciela
Dzieci świata
Współnie bawimy się
Różnimy się wyglądem
Umiejętności dziecka:
-interesuje się Polską i różnymi regionami Polski
-nazywa poszczególne symbole narodowe
-zna nazwę swojego kraju
-odnajduje symbole narodowe podczas spaceru
-tworzy kwiaty stemplując
-przelicza liczebnikami
-potrafi segregować wg rodzaju
-szybko odnajduje parę
- odtwarza określone rytmy
-słucha uważnie hymnu zachowując właściwą postawę
-samodzielnie wykonuje flagę Polski
-wykonuje ćwiczenia naśladowcze
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych
-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-sprząta po skończonej zabawie
-chętnie uczestniczy w zabawie słowno-ruchowej
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną techniką orgiami
-odgaduje nazwy owadów
-przelicza liczebnikami
-układa kropki wg polecenia
-jest spostrzegawcze
-naśladuje zachowania owadów
-poprawnie układa rytmy
- odgaduje nazwy owadów po opisie słownym
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie rysuje po śladzie
- chętnie współdziała w zabawie
-przelicza i podaje właściwą liczbę uderzeń
-potrafi podać kilka informacji o pszczole
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru
-ma poczucie równowagi
-rysuje w powietrzu figury: koło, kwadrat , trójkąt
-nazywa zawody rodziców
-wie czym zajmuje się krawcowa
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu
-tworzy zbiory owoców
-rozpoznaje niektóre kwiaty w ogrodzie
-wykonuje plastyczno- graficzne ćwiczenie
-wypowiada się na temat swojej rodziny
-zna członków swojej rodziny
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi, używa słów proszę, przepraszam, dziękuję
-mówi fragmenty wiersza z pamięci
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-układa rytmy kwiatowe
