Najeżony jeż w wykonaniu dzieci z grupy I
Zachęcamy rodziców do utrwalania z dziećmi wiersza M. Przybylskiej
Jeż
Idzie, idzie jeż,
Ten kłujący zwierz,
Nóżkami tup, tup,
I pod listek siup.
Idzie, idzie jeż,
Ten kłujący zwierz,
Nóżkami tup, tup,
I pod listek siup.
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz?
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz?
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz?
Ogólny rozkład materiału - październik
Ogólny rozkład materiału - październik |
1. Idzie jesień przez świat
2. Jesienna przygoda
3. Koszyk Pani Jesieni
4. Skarby jesieni |
Język angielski:
Moje zabawki |
Wybrane formy aktywności dzieci:
- poznanie znaczenia empatii jako ważnej wartości; umiejętność rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody; uwrażliwianie na piękno przyrody otaczające człowieka, wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie; nabieranie sprawności motoryki małej;
- rozumienie pojęć mały, duży; kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży; wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;
- zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatką; wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi; ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw i ćwiczeń;
- poznanie malarstwa o tematyce jesiennej; rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby; kreowanie umiejętności wyrażania siebie w pracy plastycznej;
- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych; nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt; czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia;
- zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna); stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;
- wspomaganie w rozwijaniu zdolności określania wyglądu ze względu na kształt; nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych;
- poznanie nowej metody uczenia się na pamięć (z użyciem symboli); rozwijanie pamięci poprzez naukę piosenki; uwrażliwianie na muzykę;
- konstruowanie sylwet ptaków; kształtowanie umiejętności rozumienia malarstwa i jego przekazu; odczuwanie poczucia sprawstwa w działaniach plastycznych;
- uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie; określenie zasad zdrowego odżywiania; poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;
- zapoznanie się z wyglądem dyni, kształtowanie umiejętności opisywania go słowami; kształtowanie zainteresowań darami jesieni poprzez zabawy językowe; tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat); dostrzeganie kształtu koła w środowisku przyrodniczym; stwarzanie okazji do wspólnego dostrzegania piękna przyrody;
- muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów; kształtowanie umiejętności opracowywania ruchów do piosenki; rozwijanie wrażliwości muzycznej;
- łączenie pojęć dobry / zły z kolorami; tworzenie sytuacji sprzyjających przeżywaniu piękna lasu i jego darów jesienią; wzbogacanie doświadczeń plastycznych;
- rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw; kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie; wzbudzanie zainteresowania otaczającym światem;
- zdobywanie wiadomości o kapuście; tworzenie okazji do eksperymentowania z produktami spożywczymi; tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych; umiejętność nazywania produktów spożywczych; rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;
- poznanie owoców i ich nazw; umiejętność rozróżniania owoców; rozwijanie wrażliwości muzycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne;
- wykorzystanie ziemniaka jako materiału do prac plastycznych; kształtowanie pomysłowości i twórczości; rozwijanie umiejętności społecznych.
Nowe drzewka w przedszkolnym ogrodzie
We wtorek 22 września w przedszkolnym ogrodzie miało miejsce sadzenie drzew przez naszych starszych kolegów. Sadzonki otrzymaliśmy z Nadleśnictwa Brzeg. Dzieci z grupy 1 z wielkim zaangażowaniem wspomogły pracę starszych kolegów i koleżanek podlewając nowe sadzonki wodą.
Niech nam drzewka pięknie rosną!